torsdag 17 juni 2010

Designens betydelse

För mig betyder utseendet rätt mycket för en blogg. Det första som fångar mitt intresse för en blogg, är just designen. Tilltalar den mig så läser jag vidare, annars händer det ofta att jag går vidare. (Om det inte är någon jag känner, då läser jag ändå.)
Jag kanske är sån för att jag är konstnärligt lagd? Läst andra som anser att innehållet är allra viktigast. Och visst är det viktigt! En tråkig blogg vill väl ingen läsa? Men utseendet är ju det som drar ögat till sig allra först.

Sen säger jag inte att min design är den enda snygga. ;) Absolut inte! Har sett många snygga designs ute i etern. Men däremot har jag inte sett någon som på det minsta liknar min. Bra eller dåligt? Alla har ju olika smak förstås. Men kanske kanske är jag något unik här? För att jag lägger den största vikten på bakgrunden, vågar ta ut svängarna där. Jag gillar att göra bloggen till ett litet konstverk, en tavla.

Vad tycker ni om utseendet på bloggar idag? Vad är viktigast, utseende eller innehåll?

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Utseendet är viktigt för att jag ska vilja stanna och läsa. Sen tycker jag att den är viktig för att ge karaktär till bloggen.. den ska spegla den som skriver i bloggen och den som bloggar ska trivas med den, då blir innehållet som bäst. Sedan ska givetvis innehållet vara bra också. Men tippar den ena så faller det i alla fall vissa gånger tycker jag. Jag tycker att en kombination av snygg design och bra innehåll är det bästa. Sen behöver det inte alltid vara jätte avanserad design för att den ska vara snygg.. bara den är lättläst och liter personlig :) Har sett så många bloggar som har MASSA färg och mönster och det gör de ofta svårlästa.

    Jag tycker att du är unik i din design och du är JÄTTE duktig! :):)

    SvaraRadera
  2. Nej precis! Hållt med dig fullt ut. ;) Man måste inte gå över styr med designen heller. Sålänge den speglar ens personlighet och är lättläst! Har stött på flertalet bloggar där jag knappt vet vart själva innehållet finns. Fullt med olika saker som blinkar och har sig! Sånt gör iaf mig lite förvirrad. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den här designen! Den är somrig och glad och får en att vilja kika vidare för att se vad mer du skapat.
    Bra jobbat!

    SvaraRadera